Salaris 3.0 – veelgestelde vragen2023-11-01T09:11:49+01:00

Salaris 3.0 – veelgstelde vragen

Salaris 3.0 – Algemeen
Wat is Salaris 3.0?2023-10-31T16:11:05+01:00

Salaris 3.0 is de verzamelnaam voor de nieuwe functionaliteiten die Scab toevoegt aan de klantportal Personeel & Salaris (P&S).

Deze uitbreidingen zorgen ervoor dat P&S een compleet online HR- en salarispakket is voor de MKB-ondernemer, de Scab-klant. Daarnaast automatiseert Scab met de functionaliteit werkstromen de aanlevering van de meeste mutaties op gebruikersvriendelijke wijze.

Welke functionaliteiten zitten in Salaris 3.0?2023-10-31T15:42:53+01:00
  • Werkstromen: oktober 2023
  • Documentgenerator (digitaal ondertekenen): eind 2023
  • Medewerkersportal (ESS/inlog): eind 2023
  • (uitbreiding) HR-functionaliteiten: 2023/2024
  • (uitbreiding) Rapportages (via Power BI): Q1 – 2024
  • Meerdere Inkomstenverhoudingen (IKV) op één stamkaart:  Q2 – 2024
Zijn er trainingen beschikbaar over Salaris 3.0?2023-10-31T15:23:07+01:00

In de afgelopen periode hebben we door het hele land demo’s Salaris 3.0 gegeven waar we het gebruik van de werkstromen hebben toegelicht. Kon je hier niet bij zijn of heb je nog behoefte aan (extra) toelichting?

Schrijf je dan in voor een van de (kosteloze) online demo’s Salaris 3.0

Kan ik mutaties straks niet meer via e-mail/ticket indienen?2023-10-31T14:53:24+01:00

Vanaf uiterlijk 1 januari 2024 kun je mutaties waar een werkstroom voor beschikbaar is, alleen nog doorgeven met behulp van desbetreffende werkstroom. Overige mutaties waar nog geen werkstroom voor is of uitzonderingen (niet standaard mutaties) dien je via e-mail/ticket in. Kom je er niet uit of twijfel je? Neem contact met ons, we helpen je graag!

 

 

Verdwijnt het ticketsysteem met de ingebruikname van de werkstromen?2023-10-31T14:55:14+01:00

De servicedesk, het ticketsysteem verdwijnt niet. De werkstromen vervangen een deel van de mutaties die via het ticketsysteem lopen. Overige mutaties en je vragen kun je via het ticketsysteem blijven stellen.

Salaris 3.0 – Werkstromen
Voor welke mutaties kan ik een werkstroom gebruiken?2023-10-31T16:18:20+01:00

Er zijn werkstromen voor de volgende mutaties:

  • Indiensttreding
  • Functie- en/of salariswijziging
  • Adreswijziging
  • Vervoermiddel ter beschikking
  • Ziekmelding –  LET OP: deze is puur voor interne registratie (deze melding gaat niet naar Scab)
  • Contractwijziging
  • Uitdiensttreding

Er worden nog meer werkstromen ontwikkeld de komende tijd. Waaronder de indiensttreding/aanmelding van een stagiaire.

Wat moet ik doen als ik een werkstroom verkeerd heb ingediend?2023-10-31T16:16:25+01:00

Je kunt dan een nieuwe werkstroom starten en de mutatie met de juiste gegevens alsnog doorzetten naar Scab. Deze overschrijft dan de verkeerde. Mocht je twijfelen neem dan contact met ons op.

Als ik vragen heb over de werkstromen waar kan ik dan terecht?2023-10-31T15:58:51+01:00

Loop je tijdens het gebruik van de werkstromen ergens tegenaan of vind je in de instructievideo’s en veelgestelde vragen niet wat je zoekt? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op via een van onderstaande kanalen. We helpen je graag verder!

Dat kan via de volgende kanalen:

  • Bel 013-583 3888 en kies in het keuzemenu voor optie 1: vragen over Salaris 3.0.
  • Stel je vraag via de Servicedesk en selecteer de categorie ‘Salaris 3.0’.
  • Mail naar la@scabadvies.nl en vermeld in het onderwerp ‘Salaris 3.0’.
Waar vind ik meer informatie over de werking van de werkstromen?2023-10-31T15:56:41+01:00

In Personeel en Salaris vind je bovenin het hoofdmenu het kopje ‘Salaris 3.0’. Hier vind je per werkstroom een instructievideo waarin we je stap voor stap door de desbetreffende werkstroom leiden.

Moet ik voor collectieve mutaties ook de werkstromen gebruiken?2023-10-31T15:52:36+01:00

Collectieve loonsverhogingen en eenmalige uitkeringen blijven wij voor je verwerken en hiervoor hoef je dus geen werkstroom te gebruiken. Hetzelfde geldt voor overige collectieve mutaties. Deze lever je via een Excelbestand bij ons aan.

In de werkstromen zie ik geen mogelijkheid om een arbeidsovereenkomst of bijlage mee te sturen? (Dat doe ik altijd wel)2023-10-31T15:51:28+01:00

Wij hebben de arbeidsovereenkomst niet nodig, de werkstroom vraagt de benodigde gegevens uit. Mochten we nog gegevens van je nodig hebben dan vragen we deze bij je op.
Zijn er bijzonderheden bij een dergelijke mutatie, neem dan contact op met ons. Via een ticket in de servicedesk kun je altijd aanvullende informatie insturen als dat benodigd is.

Wat doet Scab als een werkstroom wordt ingestuurd (definitief doorzetten naar Scab)?2023-10-31T15:46:37+01:00

Scab controleert de gegevens die via een werkstroom worden ingestuurd en vult eventuele gegevens aan. De werkstromen zijn zo gebouwd dat er in de werkstroom al diverse controles plaatsvinden. Mocht iets bij het invullen van de gegevens/ doorgeven mutaties toch iets niet goed zijn gegaan, dan nemen we contact met je op om een en ander af te stemmen.

Ga naar de bovenkant