(senior)loonadviseur

Je bent sparringpartner voor onze (bouw)klanten op alle facetten van loonadvies

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94

(senior)loonadviseur

Je bent sparringpartner voor onze (bouw)klanten op alle facetten van loonadvies

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94

Ons aanbod:

Wat doe je als (senior)loonadviseur bij Scab?

In de functie van loonadviseur ben je verantwoordelijk voor de advisering en ondersteuning van onze klanten op het gebied van loonadvies.

Je takenpakket bestaat onder andere uit:

  • het adviseren en ondersteunen van klanten op alle facetten van het loonadvies (bijvoorbeeld: fiscale voordelen, loonkosten, aansluiting boekhouding, loonjournaalposten en de WKR)
  • het proactief bijhouden van je expertise op het gebied van sociaalverzekeringsrecht; ontwikkelingen in de bouwbranche en het zorgdragen voor de juiste informatieoverdracht richting klanten en collega’s
  • het acquireren van nieuwe opdrachten en het opbouwen en behouden van je klantenrelaties
  • het zelfstandig verzorgen van loon administratieve en overige (advies)werkzaamheden voor jouw groep klanten
  • collega’s coachen, ondersteunen en het actief overbrengen van (vak)kennis binnen het team van Personeelsadvies

Je komt terecht in een team van 11 collega’s (juristen, HR adviseurs en loonadviseurs) en gaat rapporteren aan Hester, onze Manager personeelsadvies.

Het team personeelsadvies valt binnen de business unit Loonadministratie & Personeelsadvies waarmee we met verschillende disciplines onze klanten ondersteunen bij het hebben van personeel.

Wie zoeken we?

Een enthousiaste hands on collega met de nodige ervaring als salarisprofessional. Je kunt zelfstandig werken en komt ideeën om de dienstverlening van de afdeling te verbeteren en uit te breiden.  Je bent in staat snel te schakelen en je bent flexibel in werken in verschillende omgevingen. In deze rol werk je zowel op kantoor bij Scab, op detacheringsbasis bij klanten en vanuit huis.

Wie zoeken we?

Een enthousiaste hands on collega met de nodige ervaring als salarisprofessional. Je kunt zelfstandig werken en komt ideeën om de dienstverlening van de afdeling te verbeteren en uit te breiden.  Je bent in staat snel te schakelen en je bent flexibel in werken in verschillende omgevingen. In deze rol werk je zowel op kantoor bij Scab, op detacheringsbasis bij klanten en vanuit huis.

Wat bieden wij jou?

Vanzelfsprekend ligt er een uitdagend klantenpakket voor je klaar, dit zijn allemaal bouwondernemers van allerlei soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je wellicht nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat bieden wij jou?

Vanzelfsprekend ligt er een uitdagend klantenpakket voor je klaar, dit zijn allemaal bouwondernemers van allerlei soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je wellicht nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat breng je mee?

VPS of een opleiding op HBO niveau

Affiniteit met de bouw branche

Minimaal 5 jaar ervaring in de loonadministratie en 2 jaar in een adviserende rol

Goede kennis van Excel

Verklaring omtrent Gedrag (VOG)

Wat breng je mee?

Collega’s vertellen

Nikki Hendrikx - Scab

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx, P&O Adviseur

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant
Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij Scab

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur
Marco Palstra - Scab

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra, senior-accountant/ controleleider
Anneloes Verhage-Scab

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage, loonadministrateur
Annemie Donders - Scab

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders, administratief medewerker

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij ScabGeraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders - ScabAnnemie Donders, administratief medewerker

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx - ScabNikki Hendrikx, P&O Adviseur

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage-ScabAnneloes Verhage, loonadministrateur

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra - ScabMarco Palstra, senior-accountant/ controleleider

“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”

Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant

Wil je aan de slag bij een flexibele en informele werkgever? Solliciteer dan direct!

Choose File
Choose File

Een capaciteitentest kan onderdeel zijn van de selectieprocedure

Nikki Hendrikx
Nikki HendrikxP&O Adviseur
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx

We vertellen je graag meer!
Tel: 013 583 38 94

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94
Ga terug naar het vacatureoverzicht