(senior) Salarisprofessional met expertise van AFAS

Ken jij alle ins en outs van het AFAS Softwarepakket? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94

(senior) Salarisprofessional met expertise van AFAS

Ken jij alle ins en outs van het AFAS Softwarepakket? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94

Ons aanbod:

Wat doe je als (senior) salarisprofessional bij Scab?

Scab is de grootste verloner binnen de cao Bouw & Infra voor het MKB in Nederland. Als specialist richten we ons op bedrijven in bouw en aanverwante branches. Dit doen we door hen te ontzorgen en adviseren op het hebben van personeel. We verzorgen de loonadministratie voor ze van A tot Z en adviseren op het gebied van HR, loontechnische zaken en arbeidsrecht.

Jouw rol als (senior) salarisprofessional:

  • samen met je klantteam zorg je voor een juiste loonverwerking in zowel AFAS als ons eigen softwarepakket
  • je onderhoudt de inrichting in AFAS en optimaliseert de processen, systemen en klantbenadering etc.
  • je deelt jouw kennis over AFAS met je collega’s uit je team en leidt de trainees binnen Scab hierin op
  • je voert zelfstandig (complexe) mutaties en loonprocessen uit
  • je hebt contact met klanten en verschillende instanties
  • je bent als senior een van de kartrekkers op het gebied van planning en procesbewaking

AFAS krijgt ook binnen de bouw een steeds groter marktaandeel en ook bij Scab groeit dit klantenbestand nu en de komende jaren flink. Bouw jij mee aan het AFAS team van Scab?

De afdeling Loonadministratie & Personeelsadvies bestaat uit multidisciplinaire klantenteams met salarisprofessionals, HR adviseur(s), arbeidsjuristen en loonadviseurs.

Wie zoeken we?

Je hebt interesse in het vakgebied en in de branche. Je vindt het belangrijk jezelf, als persoon en als professional, te blijven ontwikkelen.

  • je haalt voldoening om samen met je klantteam de gehele loonadministratie voor jullie klanten te verzorgen.
  • je staat klanten graag te woord en bouwt aan de klantrelatie met jouw interesse in de klant en brengt jouw expertise graag in.
  • je denkt mee de salarisverwerking zo optimaal verwerkt kan worden.
  • je hebt een proactieve houding in het uitbreiden van AFAS en het delen van kennis met je collega’s.

Wie zoeken we?

Je hebt interesse in het vakgebied en in de branche. Je vindt het belangrijk jezelf, als persoon en als professional, te blijven ontwikkelen.

  • je haalt voldoening om samen met je klantteam de gehele loonadministratie voor jullie klanten te verzorgen.
  • je staat klanten graag te woord en bouwt aan de klantrelatie met jouw interesse in de klant en brengt jouw expertise graag in.
  • je denkt mee de salarisverwerking zo optimaal verwerkt kan worden.
  • je hebt een proactieve houding in het uitbreiden van AFAS en het delen van kennis met je collega’s.

Wat bieden wij jou als salarisprofessional?

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je wellicht nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat bieden wij jou als salarisprofessional?

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je wellicht nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat breng je mee?

In het bezit van PDL / VPS is een pré

Afgeronde HBO opleiding of HBO werk- en denkniveau

Minimaal 5 jaar werkervaring 

Kennis en ervaring van AFAS

Verklaring omtrent Gedrag (VOG)

Wat breng je mee?

Collega’s vertellen

Anneloes Verhage-Scab

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage, loonadministrateur
Nikki Hendrikx - Scab

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx, P&O Adviseur
Marco Palstra - Scab

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra, senior-accountant/ controleleider

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk
Annemie Donders - Scab

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders, administratief medewerker
Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij Scab

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant

“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”

Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders - ScabAnnemie Donders, administratief medewerker

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij ScabGeraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx - ScabNikki Hendrikx, P&O Adviseur

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra - ScabMarco Palstra, senior-accountant/ controleleider

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage-ScabAnneloes Verhage, loonadministrateur

Wil je aan de slag bij een flexibele en informele werkgever? Solliciteer dan direct!

Choose File
Choose File

Een capaciteitentest kan onderdeel zijn van de selectieprocedure

Nikki Hendrikx
Nikki HendrikxP&O Adviseur
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx

We vertellen je graag meer!
Tel: 013 583 38 94

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Nikki Hendrikx
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94
Ga terug naar het vacatureoverzicht