assistent accountant controlepraktijk

Ben jij die kei in controle? Dan ben jij de assistent accountant controlepraktijk die we zoeken!

Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Anouk Baak.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 84.

assistent accountant controlepraktijk

Ben jij die kei in controle? Dan ben jij de assistent accountant controlepraktijk die we zoeken!

Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Anouk Baak
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 84.

Ons aanbod:

Wat doe je als assistent accountant in de controlepraktijk?

Je toetst de betrouwbaarheid van de financiële administratie van onze klanten. Tijdens je werkzaamheden heb je natuurlijk je eigen verantwoordelijkheden én werk je veel samen met andere assistenten, de controleleider en de accountant.

  • Je voert controlewerkzaamheden uit op diverse posten in de jaarrekening
  • Je signaleert relevante risico’s in de te controleren verantwoording
  • Je denkt mee over (delen van) de interne organisatie van je klant en bespreekt je bevindingen met je team en/of klant

Je komt te werken in een team dat bestaat uit een mix van professionals studerend voor accountant tot aan accountants met jarenlange ervaring in de controlepraktijk. Je rapporteert aan Arjan Verbakel, manager controlepraktijk.

Wie ben jij?

Of je nog maar net komt kijken in de accountancy of al jaren ervaring hebt in het vak, vinden we minder belangrijk. Je passie voor de controlepraktijk, daar draait het om! Dus heb je plezier in je werk en zit je boordevol nieuwe ideeën die je graag deelt? Dan ben je van harte welkom.

Vacature assistent controlepraktijk bij Scab

Wie ben jij?

Of je nog maar net komt kijken in de accountancy of al jaren ervaring hebt in het vak, vinden we minder belangrijk. Je passie voor de controlepraktijk, daar draait het om! Dus heb je plezier in je werk en zit je boordevol nieuwe ideeën die je graag deelt? Dan ben je van harte welkom.

Vacature assistent controlepraktijk bij Scab

Wat bieden wij jou?

Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers van verschillende soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruikt kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

We vinden het belangrijk om blijvend in onze professionals te investeren. Zowel op het gebied van vak- en bouwkennis als de vaardigheden van onze mensen. Ruimte voor je eigen ideeën en persoonlijke ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel. We dagen je uit om je verder te ontwikkelen en door te groeien door middel van o.a. opleidingsprogramma’s. Jij hebt hier zelf natuurlijk ook een rol in, samen kijken we graag naar jouw ambities!

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen partnerstructuur– en we hebben daardoor geen winstoogmerk. Concreet betekent dit dat je niet voor een partner of een manager werkt. Jouw drive is leidend. Je wordt blij van het leveren van kwalitatieve dienstverlening aan onze klanten, niet van een hoog ‘uurtje-factuurtje ratio’. Je ervaart dat jouw werk er echt toe doet voor de klant. Bij ons krijg je daadwerkelijk veel eigen verantwoordelijkheden en een flinke dosis vrijheid om je werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional.

Wat bieden wij jou?

Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers van verschillende soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruikt kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

We vinden het belangrijk om blijvend in onze professionals te investeren. Zowel op het gebied van vak- en bouwkennis als de vaardigheden van onze mensen. Ruimte voor je eigen ideeën en persoonlijke ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel. We dagen je uit om je verder te ontwikkelen en door te groeien door middel van o.a. opleidingsprogramma’s. Jij hebt hier zelf natuurlijk ook een rol in, samen kijken we graag naar jouw ambities!

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen partnerstructuur– en we hebben daardoor geen winstoogmerk. Concreet betekent dit dat je niet voor een partner of een manager werkt. Jouw drive is leidend. Je wordt blij van het leveren van kwalitatieve dienstverlening aan onze klanten, niet van een hoog ‘uurtje-factuurtje ratio’. Je ervaart dat jouw werk er echt toe doet voor de klant. Bij ons krijg je daadwerkelijk veel eigen verantwoordelijkheden en een flinke dosis vrijheid om je werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional.

Wat breng je mee?

Wat breng je mee?

Klantgerichtheid

Afgeronde economische HBO-opleiding

Minimaal 28 uur p/w beschikbaar

Groot verantwoordelijkheids-
gevoel

Verklaring omtrent Gedrag (VOG)

Collega’s vertellen

Anneloes Verhage-Scab

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage, loonadministrateur
Annemie Donders - Scab

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders, administratief medewerker
Marco Palstra - Scab

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra, senior-accountant/ controleleider
Nikki Hendrikx - Scab

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx, P&O Adviseur

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk
Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij Scab

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage-ScabAnneloes Verhage, loonadministrateur

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx - ScabNikki Hendrikx, P&O Adviseur

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders - ScabAnnemie Donders, administratief medewerker

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij ScabGeraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk

“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”

Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra - ScabMarco Palstra, senior-accountant/ controleleider

Wil je aan de slag bij een flexibele en informele werkgever? Solliciteer dan direct!

Een capaciteitentest kan onderdeel zijn van de selectieprocedure

Anouk Baak
Anouk BaakP&O Adviseur
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Anouk Baak

We vertellen je graag meer!
Tel: 013 583 38 84

Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Anouk Baak.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 84