Financieel administratief medewerker
Bouw mee aan sterke administraties voor ondernemers in de bouw. Met jouw oog voor detail staat alles als een huis.

Financieel administratief medewerker
Bouw mee aan sterke administraties voor ondernemers in de bouw. Met jouw oog voor detail staat alles als een huis.

Ons aanbod:
Wat ga je doen als Financieel administratief medewerker?
Kort over de rol
Scab is dé specialist in verloning en accountancy binnen de cao Bouw & Infra voor het mkb. Jij zorgt dat de financiële administratie van onze klanten klopt tot in de puntjes. Niet alleen invoeren en controleren, maar ook vooruitdenken en slim schakelen. Ben jij iemand die structuur brengt én energie krijgt van afwisseling? Dan kun je bij Scab echt bouwen aan jouw carrière.
Wat ga je doen als Financieel administratief medewerker?
Je verzorgt de financiële administratie van onze klanten in de bouw. Daarbij zorg je dat alles klopt, overzichtelijk is en helemaal klaar voor de controle. Je houdt je bezig met:
- het invoeren, controleren en verwerken van financiële documenten
- het verzorgen van btw-aangiftes
- administratieve controles op debiteuren, crediteuren en tussenrekeningen
- het ‘samenstelproof’ maken van jaarrekeningen
Je werkt vanuit ons kantoor in Tilburg en bij klanten op locatie. Lekker afwisselend en je leert snel verschillende bedrijven kennen. Het team administratieve dienstverlening bestaat uit 8 gezellige collega’s en is onderdeel van accountancy. Je rapporteert aan Arjan Vromans, onze teamleider.
Wie ben jij?
Je bent nauwkeurig, schakelt makkelijk tussen verschillende administraties en software en denkt graag mee over verbeteringen en thema’s als maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Nieuwe ideeën? Die durf je te delen!
Verder breng je mee:
- mbo 4-werk- en denkniveau (bij voorkeur afgeronde mbo-opleiding tot bedrijfsadministrateur/Business administration & control specialist)
- minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare financieel-administratieve rol
- ervaring met Twinfield en Basecone is een pre

Wie ben jij?
Je bent nauwkeurig, schakelt makkelijk tussen verschillende administraties en software en denkt graag mee over verbeteringen en thema’s als maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Nieuwe ideeën? Die durf je te delen!
Verder breng je mee:
- mbo 4-werk- en denkniveau (bij voorkeur afgeronde mbo-opleiding tot bedrijfsadministrateur/Business administration & control specialist)
- minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare financieel-administratieve rol
- ervaring met Twinfield en Basecone is een pre

Wat bieden wij jou?
Natuurlijk staat daar ook iets moois tegenover. Je krijgt:
- € 2.700 – € 4.100 per maand o.b.v. 40 uur, passend bij je ervaring
- 8% vakantiegeld
- Premievrij pensioen en reiskostenvergoeding van € 0,23 per km
- 35 verlofdagen, flexibel inzetbaar als vakantie of bijzonder verlof
- 28-40 uur per week en flexibele werktijden
- Thuiswerkmogelijkheden met volledig ingerichte thuiswerkplek
- Opleidingsmogelijkheden voor jouw persoonlijke of professionele ontwikkeling
- Flexibele arbeidsvoorwaarden: extra vakantiedagen bijkopen, sparen voor een sabbatical of meer pensioen
- Een uitdagend klantenpakket: bouwondernemers door heel Nederland, van klein tot groot
Wat bieden wij jou?
Natuurlijk staat daar ook iets moois tegenover. Je krijgt:
- € 2.700 – € 4.100 per maand o.b.v. 40 uur, passend bij je ervaring
- 8% vakantiegeld
- Premievrij pensioen en reiskostenvergoeding van € 0,23 per km
- 35 verlofdagen, flexibel inzetbaar als vakantie of bijzonder verlof
- 28-40 uur per week en flexibele werktijden
- Thuiswerkmogelijkheden met volledig ingerichte thuiswerkplek
- Opleidingsmogelijkheden voor jouw persoonlijke of professionele ontwikkeling
- Flexibele arbeidsvoorwaarden: extra vakantiedagen bijkopen, sparen voor een sabbatical of meer pensioen
- Een uitdagend klantenpakket: bouwondernemers door heel Nederland, van klein tot groot
Wat breng je mee?
Mbo 4-werk- en denkniveau
Bij voorkeur afgeronde mbo-opleiding tot bedrijfsadministrateur/Business administration & control specialist
Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare financieel-administratieve rol
Ervaring met Twinfield en Basecone is een pre
Oog voor detail
Wat breng je mee?
Collega’s vertellen

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”
“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”
“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”
“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”