(Junior) Jurist arbeidsrecht
Is samenwerken met fijne collega’s en meedenken met de klant echt iets voor jou? Lees dan snel verder!

(Junior) Jurist arbeidsrecht
Als (junior) jurist arbeidsrecht ben jij hét aanspreekpunt voor jouw klanten op het gebied van arbeidsrecht.

Ons aanbod:
Wat ga je doen als (junior) Jurist arbeidsrecht?
Als (junior) jurist arbeidsrecht ben jij hét aanspreekpunt voor jouw klanten op het gebied van arbeidsrecht. Je klanten zijn naast bouwbedrijven ook bouw gerelateerde bedrijven.
Als (junior) Jurist arbeidsrecht:
- Adviseer je klanten over o.a. ontslag, cao-recht, (loon)vorderingen, arbeidsongeschiktheid en arbeidsconflicten;
- Signaleer je kansen en opdrachten bij klanten;
- Bouw je aan duurzame klantrelaties en zorgt dat juridische vraagstukken op de juiste plek binnen onze organisatie terechtkomen;
- Draag je binnen projectgroepen bij aan het verbeteren van onze dienstverlening en houdt juridische documenten actueel.
In deze functie heb je de mogelijkheid om hybride te werken: zowel op kantoor in Tilburg als thuis en bij de klant. Dat maakt jouw werk als arbeidsjurist afwisselend.
Wie ben jij?
Met jouw wo-opleiding en eerste werkervaring in de juridische dienstverlening op het gebied van arbeidsrecht, ben je klaar voor je volgende stap. Daarnaast ben je analytisch sterk, communicatief vaardig en nauwkeurig.
Bij Scab krijg je als (junior) jurist arbeidsrecht de ruimte om jouw juridisch talent in te zetten én verder te ontwikkelen in een omgeving die vertrouwen, kwaliteit en collegialiteit centraal stelt. Of je nu net begint of al wat meters hebt gemaakt: bij ons kun je echt het verschil maken voor jouw klanten.
Verder:
- Heb je een afgeronde wo-opleiding in het (arbeids)recht;
- Heb je minimaal 1 jaar werkervaring in de juridische dienstverlening op het gebied van arbeidsrecht;
- Ben je 32-40 uur per week beschikbaar;
- Heb je affiniteit met de bouwsector (pre);
- Is ervaring met verzuimbegeleiding een mooie bonus, maar zeker geen vereiste.

Wat bieden wij jou?
Een leuke rol waarin je veel contact hebt met diverse klanten en samenwerkt met diverse afdelingen binnen ons kantoor. Naast mooie arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk-privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie met behulp van ons flexibele arbeidsvoorwaardenpakket.
Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je wellicht nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.
Wat breng je mee?
Wo-opleiding in het (arbeids)recht
Minimaal 1 jaar werkervaring in arbeidsrecht
Minimaal 32 uur per week beschikbaar
Affiniteit met de bouwsector (pre)
Ervaring met verzuimbegeleiding (pre)
Wat breng je mee?
Collega’s vertellen
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”
“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”
“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”
“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”
“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”
“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”
“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”
“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”
“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”
“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”