Manager Loonadministratie en Personeelsadvies

Jij bent de ervaren manager loonadministratie en personeelsadvies die verbindt, je team inspireert en klantrelaties in de bouw versterkt.

Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met Maarten Stubbé, directeur Scab.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 – 583 6668.

Manager Loonadministratie en Personeelsadvies

Jij bent de ervaren manager loonadministratie en personeelsadvies die verbindt, je team inspireert en klantrelaties in de bouw versterkt.

Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met Maarten Stubbé, directeur Scab.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 – 583 6668.

Ons aanbod:

Wat doe je als manager loondaministratie en personeelsadvies bij Scab?

Scab is per direct op zoek naar een Manager met bewezen ervaring als leidinggevende voor haar kernactiviteit, de business unit Loonadministratie & Personeelsadvies (LAPA). Een unieke uitdaging!

Wat jouw baan zo interessant maakt, is de dynamiek. Zowel binnen Scab, als bij onze klanten. We zijn namelijk geen generalist maar een bouwspecialist. Een branche waar veel gebeurt, die complex is en elke klant is daardoor anders. Niet eentonig maar ontzettend veelzijdig. Daarnaast blijft Scab ambitieus en in beweging, wat maakt dat jouw dag nooit saai is.

Als Manager Loonadministratie en Personeelsadvies ben je eindverantwoordelijk voor de business unit LAPA, met een omvang van circa 30 fte. Tevens ben je onderdeel van het MT en één van de vier beleidsbepalers van Scab. Wat betekent dit in de praktijk:

  • Je ontwikkelt het beleid van de afdeling Loonadministratie en Personeelsadvies. Hierbij valt te denken aan het managen van opdrachten en projecten, het opstellen en bewaken van budgetten en begrotingen en het vormgeven en implementeren van het personeelsbeleid, om de gewenste kwaliteit en continuïteit van de afdeling te waarborgen.
  • Je geeft vorm aan de interne organisatie om samen de gewenste kwaliteit en efficiency van de dienstverlening te realiseren. Dit uiteraard alles binnen de kaders van de wet- en regelgeving.
  • Bovendien ben jij de coach, die zijn/haar team motiveert en het beste in de medewerkers naar boven haalt.
  • Met jouw kennis en creativiteit komt je tot nieuwe ideeën over de verbreding/verdieping van de totale dienstverlening van Scab.
  • Tenslotte ontwikkel, implementeer en bewaak je het commerciële beleid van de afdeling om daarmee de totale klantenkring van Scab te vergroten.

Wie ben jij?

Samenwerken staat bij jou op nummer één. Niet alleen met de klanten, maar zeker ook met de medewerkers. In die dynamiek krijg jij energie! Met jouw jarenlange ervaring kan Scab je een nieuwe frisse omgeving bieden, waarin je als manager opnieuw wordt uitgedaagd. Daarnaast verwacht de rol commercieel initiatief en afdeling overstijgend denken van je.

Wie ben jij?

Samenwerken staat bij jou op nummer één. Niet alleen met de klanten, maar zeker ook met de medewerkers. In die dynamiek krijg jij energie! Met jouw jarenlange ervaring kan Scab je een nieuwe frisse omgeving bieden, waarin je als manager opnieuw wordt uitgedaagd. Daarnaast verwacht de rol commercieel initiatief en afdeling overstijgend denken van je.

Wat bieden wij jou?

Er ligt een uitdagende klantenportefeuille voor je klaar waar jij aanspreekpunt van wordt. We zijn dé specialist voor de bouw met als motto ‘deskundig zijn, eenvoudig doen’. Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers en werken vaak in grotere vennootschapsstructuren. Je krijgt te maken met een divers takenpakket, je schakelt snel en deinst niet terug voor complexe vraagstukken. Alles behalve saai dus!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

Wij zijn van huis uit een stichting –dus geen winstoogmerk– en we hebben daardoor geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je niet voor een partner of een manager werkt. Jouw drive is leidend. Je wordt blij van het leveren van kwalitatieve dienstverlening aan onze klanten, niet van een hoog ‘uurtje-factuurtje ratio’. Je ervaart dat jouw werk er echt toe doet voor de klant. Bij ons krijg je daadwerkelijk veel eigen verantwoordelijkheden en een flinke dosis vrijheid om je werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat bieden wij jou?

Er ligt een uitdagende klantenportefeuille voor je klaar waar jij aanspreekpunt van wordt. We zijn dé specialist voor de bouw met als motto ‘deskundig zijn, eenvoudig doen’. Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers en werken vaak in grotere vennootschapsstructuren. Je krijgt te maken met een divers takenpakket, je schakelt snel en deinst niet terug voor complexe vraagstukken. Alles behalve saai dus!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.

Wij zijn van huis uit een stichting –dus geen winstoogmerk– en we hebben daardoor geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je niet voor een partner of een manager werkt. Jouw drive is leidend. Je wordt blij van het leveren van kwalitatieve dienstverlening aan onze klanten, niet van een hoog ‘uurtje-factuurtje ratio’. Je ervaart dat jouw werk er echt toe doet voor de klant. Bij ons krijg je daadwerkelijk veel eigen verantwoordelijkheden en een flinke dosis vrijheid om je werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat breng je mee?

Afgeronde relevante HBO- of WO opleiding

Minimaal 32 uur per week beschikbaar

Min. 10 jaar arbeidsjuridische- en/of loon-
administratieve ervaring

Min. 5 jaar management ervaring en/of het aansturen van een business unit.

Verklaring omtrent Gedrag (VOG)

Wat breng je mee?

Collega’s vertellen

Nikki Hendrikx - Scab

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx, P&O Adviseur
Marco Palstra - Scab

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra, senior-accountant/ controleleider

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant
Annemie Donders - Scab

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders, administratief medewerker
Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij Scab

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur
Anneloes Verhage-Scab

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage, loonadministrateur

“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra - ScabMarco Palstra, senior-accountant/ controleleider

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx - ScabNikki Hendrikx, P&O Adviseur

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk

“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”

Annemie Donders - ScabAnnemie Donders, administratief medewerker

“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”

Anneloes Verhage-ScabAnneloes Verhage, loonadministrateur

“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”

Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij ScabGeraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur

Wil je aan de slag bij een flexibele en informele werkgever? Solliciteer dan direct!

Een capaciteitentest kan onderdeel zijn van de selectieprocedure

Maarten Stubbé
Maarten StubbéAlgemeen directeur
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met Maarten Stubbé.

We vertellen je graag meer!
Tel: 013 583 66 68

Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze P&O adviseur Anouk Baak.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 84