(senior) loonadministrateur
Deins je niet terug van ruim 30.000 bouwloonstroken per periode? Dan zoeken wij jou!

(senior) loonadministrateur
Deins je niet terug van ruim 30.000 bouwloonstroken per periode? Dan zoeken wij jou!

Ons aanbod:
Wat doe je als (senior) loonadministrateur bij Scab?
Steeds meer bedrijven uit de bouw besteden hun loonadministratie aan ons uit. Dit maakt ons dé bouwspecialist binnen onze branche en de grootste loonverwerker in de bouw van Nederland. Als (senior) loonadministrateur geef je adviezen om de klant te voorzien van een juiste en tijdige salarisverwerking.
- je bewaakt en geeft uitvoering aan (complexe) salarisadministratie handelingen
- je zorgt voor een tijdige en juiste loonverwerking
- je hebt contact, telefonisch en via mail, met verschillende instanties
- je werkt en begeleidt onze trainees
- je bent als senior de rechterhand van onze teamleiders
Het totale team van loonadministratie bestaat uit circa 25 collega’s op verschillende niveaus en valt binnen de business unit Loonadministratie en Personeelsadvies. Vanuit deze disciplines adviseren en ondersteunen we onze klanten bij het hebben van personeel.
Wie zoeken we?
Je hebt interesse in het vakgebied en in de branche. Je vindt het belangrijk jezelf, als persoon en als professional, te blijven ontwikkelen.
- plezier in je werk
- boordevol nieuwe ideeën en je durft deze in te brengen
- automatisering, workflows en processen zijn je niet vreemd

Wie zoeken we?
Je hebt interesse in het vakgebied en in de branche. Je vindt het belangrijk jezelf, als persoon en als professional, te blijven ontwikkelen.
- plezier in je werk
- boordevol nieuwe ideeën en je durft deze in te brengen
- automatisering, workflows en processen zijn je niet vreemd

Wat bieden wij jou?
Je komt te werken in 1 van de 2 teams binnen de afdeling loonadministratie. Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers van allerlei soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex.
Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.
Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je wellicht nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.
Wat bieden wij jou?
Je komt te werken in 1 van de 2 teams binnen de afdeling loonadministratie. Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers van allerlei soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex.
Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie doordat je gebruik kunt maken van onder andere onze thuiswerkregeling en een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij kun je denken aan extra pensioensparen, vakantiedagen kopen of verkopen en sparen voor een sabbatical.
Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je wellicht nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.
Wat breng je mee?
In het bezit van PDL / VPS is een pré
Afgeronde HBO opleiding of HBO werk- en denkniveau
Minimaal 5 jaar werkervaring
Passie voor je vak
Verklaring omtrent Gedrag (VOG)
Wat breng je mee?
Collega’s vertellen
“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”
“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
“Goed werkgeverschap betekent voor mij een goede werk/privé balans, vrijheid in mijn werk, ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling en waardering in mijn werk. Al deze elementen vind ik bij Scab in mijn rol als accountant en relatiebeheerder. Daarnaast werk ik in een fijn team wat mijn werkplezier versterkt. Begin april 2022 ben ik voor de tweede keer moeder geworden van een prachtige zoon waardoor ik nog meer waardeer en besef wat een leuke baan ik heb naast ons mooie gezin!”
“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”
“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”
“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”
“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”
“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”
“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”
“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”
“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”
“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“Goed werkgeverschap betekent voor mij een goede werk/privé balans, vrijheid in mijn werk, ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling en waardering in mijn werk. Al deze elementen vind ik bij Scab in mijn rol als accountant en relatiebeheerder. Daarnaast werk ik in een fijn team wat mijn werkplezier versterkt. Begin april 2022 ben ik voor de tweede keer moeder geworden van een prachtige zoon waardoor ik nog meer waardeer en besef wat een leuke baan ik heb naast ons mooie gezin!”
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”

