Software consultant
Onze pay-off ‘Deskundig zijn, eenvoudig doen’ past bij jouw stijl als consultant. Werken voor klanten in de bouwbranche? Echt iets voor jou!

Software consultant
Onze pay-off ‘Deskundig zijn, eenvoudig doen’ past bij jouw stijl als consultant. Werken voor klanten in de bouwbranche? Echt iets voor jou!

Ons aanbod:
Wat ga je doen als Software consultant?
Als Software consultant ben je verantwoordelijk voor de implementatie van het pakket BouwWorks bij aannemers en opleidingsbedrijven. Je werkt nauw samen met onze partner BouwInfosys, waar BouwWorks onderdeel van is.
Je hebt regelmatig contact met deze partner en samen zorgen jullie voor de beste oplossingen voor je klanten. Door ervaring in deze rol op te doen, leer je uiteindelijk ook meer over verschillende softwareoplossingen in de bouw. Deze kennis pas je toe om je klanten nog beter te helpen.
Je takenpakket bestaat onder andere uit:
- Klanten adviseren en ondersteunen bij de implementatie van BouwWorks en de achterliggende administratieve processen.
- Contact met klanten onderhouden, processen optimaliseren bij deze klanten en nieuwe gebruikers opleiden.
- De helpdesk van BouwWorks (opleidingen) beheren en adviesvraagstukken signaleren op basis van binnenkomende meldingen.
- Je voortgang maandelijks rapporteren en je kennis onderhouden van ontwikkelingen in je vakgebied.
- Kennis ontwikkelen van andere softwareoplossingen voor de bouw en signaleert hieruit kansen.
- Deelnemen aan de werkgroep BouwWorks Opleidingen. Deze bestaat uit onze partner BouwInfosys en andere opleidingsbedrijven.
Wie ben jij?
Je bent communicatief sterk, legt makkelijk contact met de klant en hebt affiniteit met de bouw. Daarnaast maak je jezelf systemen snel eigen en vind je het leuk om regelmatig klanten te bezoeken. Zowel op kantoor in Tilburg als bij de klant werken maakt voor jou je werk afwisselend.
Met jouw kennis van boekhouding/financiële administratie weet je klanten op de juiste manier te adviseren.
Verder breng je mee:
- Een afgeronde hbo-opleiding.
- Minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie of ervaring met boekhouding/financiële administratie.
- Kennis van ERP pakketten.
- Affiniteit met de bouwbranche en loonverwerking is een pre.
- Minimaal 24 uur per week beschikbaar.

Wat bieden wij jou?
Een leuke commerciële rol waarin je veel contact hebt met klanten en samenwerkt met diverse afdelingen binnen ons kantoor. Samen met BouwInfosys krijg je een gedegen opleiding van zowel het pakket BouwWorks als je consultancy vaardigheden.
Ook vinden we het belangrijk dat je een goede werk-privébalans hebt door flexibele werktijden. Files vermijden of eerder vertrekken om je kind(eren) van school te halen? Geen probleem. We vertrouwen erop dat jij je verantwoordelijkheid neemt. Verder heb je zelf de regie over extra arbeidsvoorwaarden met behulp van ons flexibele arbeidsvoorwaardenpakket. Denk aan extra vrije dagen, sparen voor een sabbatical of meer pensioen.
Scab is van huis uit een stichting, dus géén partnerstructuur en géén winstoogmerk. Concreet betekent dit dat kwaliteit van onze dienstverlening voorop staat. Niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je krijgt een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Je komt terecht in een fijne werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.
Wat breng je mee?
Afgeronde hbo-opleiding
Minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie of ervaring met boekhouding/financiële administratie
Kennis van ERP pakketten
Affiniteit met de bouwbranche en loonverwerking (pre)
Minimaal 24 uur per week beschikbaar
Wat breng je mee?
Collega’s vertellen
“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”
“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”
“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”
“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vind het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”
“Het traineeship bij Scab was voor mij de eerste stap in de loonadministratie. Scab voelde vanaf het begin als een warm bad met fijne collega’s en een prettige werksfeer. Ik vond het fijn dat ik snel bij verschillende processen betrokken wordt. Zo leer ik elke dag nieuwe dingen. Bij Scab krijg je de ruimte om je talenten te ontwikkelen en verder te leren. Ik kijk met veel plezier naar de toekomst bij Scab en ik ben benieuwd waar ik over een jaar sta!”
“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”
“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”
“In december 2019 ben ik gestart bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”
“Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen bij Scab en werd mij de mogelijkheid gegeven om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Mijn huidige werkzaamheden op de afdeling administratieve dienstverlening zijn veelzijdig, van het uitvoeren van administratieve taken tot een stukje voorbereiden van de jaarrekening. Daarnaast werk je de ene dag bij een klant op locatie en de andere dag op kantoor of thuis. Al met al is Scab een uitdagende werkgever met oog voor je persoonlijke ontwikkeling!”
“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”
“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”