traineeship loonadministratie en advies

Maak jij bij ons een vliegende start met je carrière binnen de bouwloonadministratie?

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact op met
P&O adviseur Nikki Hendrikx. We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94

traineeship loonadministratie en advies

Maak jij bij ons een vliegende start met je carrière binnen de bouwloonadministratie?

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze sr. P&O adviseur Nikki Hendrikx.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94

Ons aanbod:

Wat doe je als trainee bij Scab?

Loonadministratie binnen de bouw is een zeer complex vakgebied met veel wet- en regelgeving. Steeds meer bedrijven uit de bouw en aanverwante branches, besteden hun loonverwerking en salarisadministratie daarom aan ons uit. Dit maakt ons dé bouwspecialist binnen onze branche en de grootste loonverwerker in de bouw van Nederland. De automatische piloot komt hier dus niet aan te pas, elke klant is weer anders.


Je gaat van A tot Z kennismaken met het vak van loonadministratie. Denk hierbij aan:

  • invoeren en controleren van verschillende (personele) mutaties
  • contact (telefonisch, e-mail) met klanten over de salarisverwerking
  • (telefonisch) contact met verschillende instanties zoals de Belastingdienst of het pensioenfonds


Je neemt deel aan het trainingsprogramma van Scab, waarbij de focus ligt op o.a.:

  • klantcommunicatie en advies
  • bouw- en aanverwante cao’s
  • en natuurlijk je PDL-diploma

Het totale team van loonadministratie bestaat uit circa 25 collega’s met verschillende rollen. Je bent de nieuwe aanwinst voor één van de twee teams binnen deze afdeling. Het team van loonadministratie valt binnen de business unit Loonadministratie en Personeelsadvies. Hierbij ondersteunen en adviseren we vanuit verschillende disciplines onze klanten bij het hebben van personeel.

Maak een vliegende start bij Scab! Letterlijk…

We hebben een te gekke actie voor nieuwe trainees loonadministratie! Wil je alles leren over loonadministratie voor de bouw? Wil je doorgroeien naar bijvoorbeeld sr. payroll professional of loon-, HR- of arbeidsjuridisch adviseur? Of ambieer je een functie als functioneel beheerder of leidinggevende?

Solliciteer direct naar ons traineeship loonadministratie. We maken graag kennis met je en samen bespreken we de mogelijkheden. Word je aangenomen als trainee? Dan krijg je van ons een helikoptervlucht boven Tilburg!

Voorwaarden:

  • je komt in aanmerking voor de helikoptervlucht als je je proeftijd goed doorkomt
  • deze helikopteractie loopt van 8 september 2022 t/m 31 december 2022

Wie ben jij?

Nog geen ervaring? Helemaal niet erg, we leiden je graag op. Je bent een aanpakker met een passie voor loonadministratie. Daarnaast vind je de bouw een uitdagende branche om je verder in te verdiepen. Investeren in je eigen ontwikkeling, zowel als persoon als op professioneel vlak, staat bij jou hoog op je prioriteitenlijst. Heb je de ambitie om door te groeien binnen de loonadministratie, heb je plezier in je werk en zit je boordevol nieuwe ideeën die je graag deelt? Dan ben je van harte welkom.

Wie ben jij?

Nog geen ervaring? Helemaal niet erg, we leiden je graag op. Je bent een aanpakker met een passie voor loonadministratie. Daarnaast vind je de bouw een uitdagende branche om je verder in te verdiepen. Investeren in je eigen ontwikkeling, zowel als persoon als op professioneel vlak, staat bij jou hoog op je prioriteitenlijst. Heb je de ambitie om door te groeien binnen de loonadministratie, heb je plezier in je werk en zit je boordevol nieuwe ideeën die je graag deelt? Dan ben je van harte welkom.

Wat bieden wij jou?

Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers van verschillende soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie met behulp van onze thuiswerkregeling en flexibele werktijden.

Onze salarisprofessionals zijn tevens NIRPA gecertificeerd. We vinden het belangrijk om blijvend in onze professionals te investeren. Zowel op het gebied van loon- en bouwkennis als de vaardigheden van onze mensen. Ruimte voor je eigen ideeën en persoonlijke ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel. We dagen je uit om je verder te ontwikkelen en door te groeien door middel van o.a. opleidingsprogramma’s. Jij hebt hier zelf natuurlijk ook een rol in, samen kijken we graag naar jouw ambities!

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat bieden wij jou?

Onze klanten zijn allemaal bouwondernemers van verschillende soorten en maten, verspreid over het hele land. Niet saai of eenzijdig maar uitdagend en complex!

Naast goede arbeidsvoorwaarden, vinden we het belangrijk dat je een goede werk/privébalans hebt. Je hebt hierover zelf de regie met behulp van onze thuiswerkregeling en flexibele werktijden.

Onze salarisprofessionals zijn tevens NIRPA gecertificeerd. We vinden het belangrijk om blijvend in onze professionals te investeren. Zowel op het gebied van loon- en bouwkennis als de vaardigheden van onze mensen. Ruimte voor je eigen ideeën en persoonlijke ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel. We dagen je uit om je verder te ontwikkelen en door te groeien door middel van o.a. opleidingsprogramma’s. Jij hebt hier zelf natuurlijk ook een rol in, samen kijken we graag naar jouw ambities!

Wij zijn van huis uit een stichting -dus geen winstoogmerk- én we hebben geen partnerstructuur. Concreet betekent dit dat je veel eigen verantwoordelijkheden krijgt (ook al ben je nog een starter in het vak) en een flinke dosis vrijheid om je eigen werk in te delen. Wij vertrouwen op jou en jouw kwaliteiten als professional. Kwaliteit van onze dienstverlening staat voorop, niet het ‘uurtje-factuurtje’. Je komt terecht in een fijne informele werksfeer waar we aandacht hebben voor elkaar.

Wat breng je mee?

Wat breng je mee?

Goede kennis van Excel

Afgeronde HBO-opleiding of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau

32 uur p/w beschikbaar

Cijfermatig inzicht

Verklaring omtrent Gedrag (VOG)

Collega’s vertellen

“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”
Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant
Marco Palstra - Scab

“In december 2019 ben ik gestart als  bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra, senior-accountant/ controleleider
Nikki Hendrikx - Scab

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx, P&O Adviseur

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk
Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij Scab

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur

“Vertrouwen, verbinding, vrijheid en een gedeelde passie voor kwaliteit. Dát maakt werken bij Scab zo leuk. Als HR-verantwoordelijke bij Scab ben ik trots op onze cultuur waarin je jezelf mag zijn. Dit zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf kunt halen. We stimuleren dit en geven onze medewerkers daar de ruimte voor, zowel persoonlijk als in hun rol als professional.”

Nikki Hendrikx - ScabNikki Hendrikx, P&O Adviseur

“In december 2019 ben ik gestart als  bij Scab. Ik was op zoek naar een werkomgeving waar ik kwaliteit kan nastreven én kan bijdragen aan de groei van het team. Dit heb ik gevonden bij Scab. Opvallend vond ik het ontbreken van het partnermodel en de opbouw van het controleteam bestaande uit jongere studerende collega’s en ervaren rotten! Van iedereen in het team valt te leren. En als het eens tegenzit, staan je collega’s voor je klaar!”

Marco Palstra - ScabMarco Palstra, senior-accountant/ controleleider

“De werksfeer bij Scab vind ik heel prettig, lekker informeel en korte lijntjes. De manier waarop we samenwerken vind ik ook fijn: je krijgt vertrouwen om ‘je ding te doen’ en collega’s waarderen je expertise. Dat vertrouwen en de vrijheid om je werk zelf in te delen, thuis en/of op kantoor, is wat mij erg aanspreekt bij Scab. Daarnaast bedienen we de bouw, een branche met een enorme omvang en impact, super interessant! Dus: een top bedrijf om bij te mogen werken!”

Geraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur bij ScabGeraldine Schellens, marketing- en communicatieadviseur

“Bij Scab krijg je de verantwoordelijkheid en vrijheid over je eigen planning en werkzaamheden. Dit maakt geen enkele week hetzelfde en hierdoor heb ik veel invloed op de balans tussen werk en privé. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om me te ontwikkelen op vaktechnisch gebied en andere gebieden. Ik ben lid van de OR en in die rol mag ik meedenken over ontwikkelingen voor de gehele organisatie op diverse vlakken.”

Marieke van Abeelen, zelfstandig assistent accountant samenstelprakijk

“Dat Scab de mogelijkheid biedt om deels thuis te werken, vind ik ideaal. Op de dagen dat ik mij goed moet kunnen focussen, plan ik een thuiswerkdag, en voor de dagen met veel overleg, plan ik een kantoordag. Ook ben ik op een thuiswerkdag flexibeler met mijn tijd.”

Romy Bergman, zelfstandig assistent accountant

Wil je aan de slag bij een flexibele en informele werkgever? Solliciteer dan direct!

Choose File
Choose File

Een capaciteitentest kan onderdeel zijn van de selectieprocedure

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Bel, mail of app Nikki Hendrikx, P&O Adviseur.

We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94

Nikki Hendrikx - Scab
Nieuwsgierig geworden? Kom in contact met onze sr. P&O adviseur Nikki Hendrikx.
We vertellen je graag meer! Tel: 013 583 38 94
Ga terug naar het vacatureoverzicht